TERMOTRANSFER Lub TERMONADRUK
jest niezwykle popularną metodą znakowania wykorzystywaną w branży reklamowej. Pozwala ona na wykonanie znakowania produktów stosunkowo niewielkim kosztem (w zależności od ilości kolorów wykorzystanych w projekcie). Nanoszenie oznaczeń przy pomocy termotransferu polega na nadrukowaniu projektu na papier lub folię transferową (możemy również wyciąć szablon z gotowej folii), a następnie nakładamy nadruk na produkt, który chcemy oznakować i zamykamy go w prasie termicznej. Urządzenie to, wytwarzając wysoką temperaturę (ok. 150’C), "wgrzewa" nadruk w materiał.
Termotransfer podobnie jak sitodruk najczęściej wykorzystuje się do wykonywania oznaczeń na tkaninach, ponieważ prasy termiczne umożliwiają znakowanie na płaskich powierzchniach. Istnieją również maszyny pozwalające na wykonanie znakowania na krzywiznach.
Tą techniką możemy znakować produkty w maksymalnie 8 kolorach. Im większą ilość kolorów chcemy wykorzystać do znakowania, tym trudniej wpasować poszczególne folie w produkt, tak aby finalnie otrzymać obraz identyczny w porównaniu z pierwotnym projektem. Produktami, które najczęściej znakuje się tą techniką, są koszulki, czapki z daszkiem, parasole reklamowe, plecaki i różnego rodzaju torby.